Najlepsze ceny w internecie na OlejeMoto.pl
0 0,00 zł

Nie masz produktów w koszyku.

section

 
ORYGINALNE PRODUKTY
z oficjalnej dystrybucji
 
EKSPRESOWA WYSYŁKA
produkty wysyłamy w 24 godziny
 
POMOC EKSPERTÓW
bezpłatny dobór oleju online

Jak dobrać olej

  1. Zadaniem oleju silnikowego jest przede wszystkim:

    • Smarowanie – zmniejsza on tarcie pomiędzy pracującymi elementami silnika

    • Chłodzenie – odprowadza ciepło powstałe w czasie tarcia

    • Ochrona przed korozją

    • Uszczelnianie

    • Wydłużanie żywotności

    • Wyciszanie pracy silnika

    • Umożliwianie pracy układu w ekstremalnych warunkach

    • Czyszczenie i pochłanianie zanieczyszczeń wewnątrz silnika

  2. Dobór oleju

    Dobierając olej, sprawdź koniecznie oznaczenia jakościowe podane przez producenta w instrukcji obsługi pojazdu.

    Zwróć uwagę na:

    • Klasę lepkości (np. 10W-40)

    • Kategorię oleju (mineralny, półsyntentyk, syntentyk, 100% syntentyk)

    • Normy jakościowe spełnione przez olej (API, ACEA)

    • Normy producenta samochodu (np. MB, VW)

    • Dodatki uszlachetniające

  3. Klasa lepkości oleju

    Klasa lepkości określa lepkość oleju, którą można stosować w określonym zakresie temperatur w jakich użytkowane jest auto. Pierwsza liczba oznacza poziom lepkości w niskich temperaturach. Im mniejsza wartość, tym olej jest bardziej odporny na niskie temperatury. Druga liczba określa wysokość temperatury otoczenia, w której olej zachowuje właściwy poziom lepkości. Im wyższa liczba tym olej jest bardziej odporny na wysokie temperatury. WAŻNE: żadna z liczb nie jest bezpośrednim odzwierciedleniem temperatur.

  4. Kategoria Oleju a poziom ochorny silnika

    Jako kategorie olejów możemy wyszczególnić oleje mineralne, półsyntetyczne, syntetyczne i w 100% syntetyczne. Różnią się one metodą wytwarzania, jakością i poziomem ochrony silnika.

    Oleje na bazie mineralnej otrzymuje się podczas przeróbki ropy naftowej w procesie destylacji.

    Oleje na bazie syntetycznej otrzymuj się podczas przeróbki ropy naftowej na drodze syntezy chemicznej. Oleje półsyntetyczne otrzymuj się z połączenia oleju syntetycznego i mineralnego na poziomie produkcji.

  5. Standardy jakości

    Jakość oleju jest standaryzowana tzn. podlega badaniom i certyfikacji tak aby oleje tych samych klas lepkościowych i jakościowych zapewniały na całym świecie taki sam poziom ochrony.

     

    Klasyfikacja według ACEA – A – silniki benzynowe, B- silniki Diesla (Stowarzyszenie europejskich producentów pojazdów):

    • A1 – oleje zmniejszające zużycie paliwa

    • A2 – oleje standardowej jakości

    • A3 – oleje wysokiej jakości umożliwiające wydłużenie okresów pomiędzy poszczególnymi wymianami.

    • A5 – oleje zmniejszające zużycie paliwa oraz umożliwiające wydłużenie okresów pomiędzy poszczególnymi wymianami.

    • B1 – oleje zmniejszające zużycie paliwa

    • B2 – oleje standardowej jakości

    • B3 – oleje wysokiej jakości umożliwiające wydłużenie okresów pomiędzy poszczególnymi wymianami

    • B4 – oleje spełniające wymogi nowoczesnych silników Diesla z wtryskiem bezpośrednim.

    • B5 – oleje zmniejszające zużycie paliwa oraz umożliwiające wydłużenie okresów pomiędzy poszczególnymi wymianami.

  6. Normy producentów:

    Jakość olejów jest badana i certyfikowana także przez wiodących producentów samochodów. Mają oni własne normy i standardy, według których klasyfikują oleje.

    Mercedes-Benz

    229.1, 229.3, 229.31, 229.5, 229.51

    VolksvagenVW

    500.00, 502.00, 503.01, 504.00, 505.00, 505.01, 507.00

    MBW LongLife

    LL 98; LL 01; LL 04

    MAN

    M3275;M3277; M3477

    Scania

    LDF-2

    VOLVO

    VDS-3



Zachęcamy również do skorzystania z chatu, telefonu bądź formularza kontaktu, nasz rodzinny zespół perfekcyjnie dobierze właściwy olej i filtry oferując najlepsze produkty z naszej bogatej oferty.